Gegeten 17/04/2005

Voorgerecht:
Verse Hollandse asperges met olijfolie en balsamico.
Hoofdgerecht:
Gefrituurde lamskoteletjes van een zuiglam.
Courgette met ricotta en olijf.
Gemengde salade.
Gebakken Toscaanse aardappeltjes.
Wijn:
Falanghina.
Nagerecht.
Een dubbele expresso.



Mijn eerste asperges van 2005, heelijk,
geven je zo’n echt lente-gevoel.
Dat is wel nodig ook want het weer laat ons een beetje in de steek.
Gefrituurde groente kende ik wel,
maar vlees dat gefrituurd wordt was mij onbekend.
Toch schijnt het in de Italiaanse keuken meer voor te komen.
Het resultaat mag er zijn.
Zo verschrikkelijk lekker !
Voor het eten presenteerde men eerst nog even het geslachte lam.
Prachtig dier.

Leuke receptensites

Een culinaire startsite:
http://www.culinairetop50.com/

Een site van een zeer actieve kookster:
http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/koken/koken.htm

Receptenweb: http://www.receptenweb.nl/SiteNL/index.jsp

Allerhande: http://www.ah.nl/allerhande/

Da Nino….. AANRADER

Als je uit wilt gaan eten in Breda dan is ‘Da Nino’ een aanrader.
Dit Italiaans restaurant serveert traditioneel Toscaans eten
van een erg hoge kwaliteit.
Carpaccio di Manzo, Risotto frutti di Mare.
Bovenstaande voor- en hoofdgerecht waren gisteren weer geweldig !
(let niet op de spelling van mijn Italiaans, zit vast vol fouten)
Volg deze links voor aanvullende informatie:
http://www.iens.nl/english/restaurantsIn/theNetherlands/restaurant.htms?p=Noord-Brabant&a=Breda&r=13972
http://www.geocities.com/BourbonStreet/1670/recensies/bre_danino.html