Je moet ze natuurlijk een naam geven.
De naam ‘Bosaardbeien’ dekt niet helemaal de lading.
Het zijn geen wilde aardbeien die je in het bos kunt vinden.
Het is een kruising tussen de aardbei en de framboos.
Ze worden speciaal gekweekt in kassen voor de horeca.
De ‘bosaardbeien’ op onderstaande foto zijn eigenlijk te klein.
Maar met de smaak is natuurlijk niets mis.
Ze zijn zoeter dan een ‘normale aardbei’.
De andere acteurs zijn:
Een bakje bramen
Een Mango, hij moet nog rijp worden. Een banaan samen met de mango in een plastic zakje doen bevordert het rijpingsproces. Heeft iets te maken met de stoffen die via de lucht vrijkomen bij de banaan).



Gisteravond gegeten bij Da Nino op hun eerste Meet & Greet-avond.Het was heerlijk eten.Vooral de Carre d’ Agnello con Fondo al Rosmarino (Getrancheerde lamscarre in rozemarijnfond) was geweldig.De borden:





‘Errebezie’ zo noemen wij die: Aardbeien.Ze zijn tegenwoordig bijna een heel jaar te eten.Maar deze aardbeien komen uit Nederland en ze komen ‘van de kouwe grond’.Of anders gezegd deze komen niet uit een kas of iets dergelijks.Ze zijn heerlijk !
Voorgerecht:Lemper, oneerbiedig een rijstloempia in dit geval gevuld met een kip/kokosmengselHoofdgerecht:Lamsvlees in een pittige saus (niet te pittig) men lontongNagerecht::Ananasijs, heel mooi opgediend in een echt stuk ananasschil.
















Spaghetti met pesto en lange courgette-vingers.Ik ben al een tijdje op zoek naar een recept voor pesto.Nu heb ik al 8 recepten gevonden maar ze zijn allemaal verschillend.Toen ik afgelopen zaterdag bij de groentenboer waszag ik dat hij zakjes basilicum verkocht.Ik heb toen besloten pesto te gaan maken op basis van wat ik zoal tegenkwam.Dat leidde tot het volgende recept:Pesto:
Voorgerecht:Samosa.Pakora. *Hoofdgerecht:Chicken Tikka Masallum.Gefrituurde aubergines.Kikkererwten in currysaus. *Naan.Rijst.Wijn/Bier:Kingfisher.
Nagerecht.Een espresso.* voor de tafelgenote